Velkommen til min hjemmeside
 

I 1989 købte Air Lingus Commuter Fokker 50 og jeg havde fornøjelsen af at levere den første og samtidig blev jeg udstationeret et par måneder i Dublin for omskole piloter. Det var en oplevelse, at møde den afslappede irske livsholdning og der blev også tid og mulighed for at se og opleve Irland på alle led og kanter. Jeg har fået golflektioner flere steder i verden, men de mest værdifulde fik jeg på en irks golfklinik. Jeg havde på det tidspunkt startet en hjortefarm på vores gård i Jylland og besøgte derfor med stor interesse flere irske hjortefarmere og blev bl. a. inviteret som gæstetaler ved den irske hjorteavlerforenings årsmøde i Shannon. Min kone kom på besøg og vi kørte Irland rundt og besøgte mange af de skønne haveanlæg, man har på øen. På turen benyttede vi det irske Bed & Breakfast system, som er særdeles veludviklet. Disse overnatnings oplevelser gav os inspiration til at starte vor egen Bed & Breakfast service, som vi i 2010 har haft på vor hjortefarm i 20 år.

Jeg havde også en nostaldisk oplevelse i form af en flyvning med en De Havilland Dragon, der er forgængeren for De Havilland Rapide, som var den første 2-motors fly jeg blev omskolet på. Birmingham Lufthavn havde 50 års jubilæum og en af de første operatører var Air LIngus med netop en D.H. Dragon og man ønskede derfor at gense dette fly i Birmingham. Jeg blev af kaptajn Paul van langhuizen inviteret med som pasager på denne flyvning fra Dublin til Birmingham. Vi havde en flot tur i skyfrit vejr og en del af de flyvepladser vi passerede på turen bad om at få en extra overflyvning i lav højde, så de kunne få et par billeder af denne historiske gamle "Drage".

D.H.Dragon i luften

D.H.Dragon i luften

D.H.Dragon cockpit

D.H.Dragon cockpit

Fokker 50

Fokker 50

En have med et lille vandfald

En have med et lille vandfald

En japansk inspireret have

En japansk inspireret have

D.H.Dragon er også speciel, fordi både omdrejningstæller og olietryksmåler sidder direkte på motoren. Note that RPM and Oil pressure indicators are placed directly at engine cowling

D.H.Dragon er også speciel, fordi både omdrejningstæller og olietryksmåler sidder direkte på motoren. Note that RPM and Oil pressure indicators are placed directly at engine cowling

Motoren kan startes med håndkraft. Engine start by pulling the propeller

Motoren kan startes med håndkraft. Engine start by pulling the propeller

Fruen foran den største Rhodedendron vi så på vores tur

Fruen foran den største Rhodedendron vi så på vores tur

Før en ridetur i det grønne

Før en ridetur i det grønne

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk