Velkommen til min hjemmeside
Efter afsluttet rekruttid i Varde blev vi flyttet til Vester Alle's kaserne i Aarhus. (Den lå hvor det nuværende musikhus ligger.) Min flyvende kammerat introducerede mig til Fjelsteds flyveskole på Kirstinesminde flyveplads i Skejby (Skejby Hospital ligger på en del af det der var flyveplads). I maj 1956 fik jeg min første skoletime i en dansk bygget KZ 3. Igen havde jeg heldet med mig, idet min batterichef kaptajn Mortensen, som var artilleriflyver sørgede for, at jeg fik mere end normalt tjenestefri, således at jeg kunne passe min flyveuddannelse, samtidig med at jeg var soldat. I marts 1957 oprandt den store dag, da jeg fik mit privat- flyvecertifikat i hånden. Jeg havde i mellemtiden opgivet at søge en karriere som artilleriflyver, idet det krævede, at man gik officersvejen først og det havde jeg ingen lyst til.
Som navnet tilkendegiver kan et privat certifikat kun anvendes til privatflyvning og mit ønske var at få et erhvervscertifikat. Det krævede en større teoretisk eksamen og mindst 250 flyvetimer. Jeg havde ikke råd til at "brænde 250 timer af" som privatflyver og det var derfor med stor glæde, at jeg tog imod et tilbud om at blive luftfotograf for Sylvest Jensens Luftfoto og i sommeren 1957 fotograferede jeg 17400 jyske gårde. Jeg blev aflønnet med kr. 250,- pr. måned + en garanti for 250 flyvetimer i sommerens løb. På dage, hvor der ikke var fotovejr, kunne jeg benytte flyvemaskinen og f.eks. flyve hjem for at besøge mine forældre. Jeg landede på en af gårdens marker eller jeg kunne flyve til Skovlunde for at besøge min kæreste, som boede i Brønshøj.
I vinteren 1957/58 studerede jeg teori som selvstudie og den 14 marts 1958 fik jeg mit erhvervscertifikat og den 28 april samme år fik jeg fik jeg mit første flyveinstruktørbevis - en profession som rent faktisk har haft fornøjelse af i mere end 50 år.